El passat 20 de novembre vam celebrar a l’escola el dia dels Drets dels Infants.

Al voltant d’aquest dia l’alumnat de segon curs de Tècnic en Educació Infantil ha dinamitzat una reflexió per la resta de l’escola, a partir d’una presentació i d’una exposició al vestíbul que ens acompanyarà alguns dies. En les reflexions hem treballat què són els drets i quins són els drets dels infants; quins drets encara estan vulnerats; i finalment, hem intentat ser propositius pensant què podem fer nosaltres pels drets dels infants. 

Tota la reflexió la hem fet per grups i amb l'ajut de les noves tecnologies per tal de seguir totes les mesures sanitàries d'enguany.

Algunes dades de l’estudi La situació dels drets dels infants a Catalunya de Save the Children (2018) ens diuen que:

  •  Una quarta part dels nens i nenes a Catalunya viu en risc de la pobresa, situant-se com el grup de població més pobre.
  • La baixa inversió pública en educació, del 3,70% del PIB el 2015, lluny del 6% previst legalment, junt amb la insuficiència de les beques per a l’estudi, fa que l’educació sigui un dels sectors que genera més desigualtat.
  • Tot i la importància de l’educació en el lleure, les activitats d’oci no sempre són accessibles per als fills i filles de famílies amb menys recursos, amb limitacions per a la inclusió dels infants amb diversitat funcional en aquestes activitats.
  • L’ assetjament escolar afecta el 8.8% dels nens i nenes catalans, i a través de les noves tecnologies afecta el 6.8% dels alumnes. 42,4% de l’alumnat d’ESO i Batxillerat ha patit maltractament per part d’altres companys.

Així doncs, tenim el repte de continuar lluitant pels drets dels infants!